OPUS


Die Bedeutung der Digitalisierung für Medienmärkte : eine Analyse der Entwicklungspotentiale und –herausforderungen am Beispiel des deutschen Zeitungsmarktes

The Importance of Digitalization for Media Markets : an Analysis of Development Potential and Challenges Using the Example of the German Newspaper Market

  • Die vorliegende Arbeit untersucht den digitalen Wandel der Medienbranche. Besonderes Augenmerk liegt hierbei auf der Zeitungsbranche. Die Digitalisierung nimmt auf alle Aspekte einer Zeitung Einfluss und verändert die Arbeit der Journalisten, die Entscheidungen der Verlage und das Konsumverhalten des Publikums. Hierfür wird analysiert, welche Herausforderungen für die Verlage zu meistern sind und welche Potentiale sich ergeben. Zum Abschluss der vorliegenden Arbeit werden Empfehlungen ausgesprochen und Ansätze zur Umsetzung dieser geliefert.
  • In the following work, the change of the media industry will be analyzed. The particular focus is on the Newspaper Industry. The digitalization has an influence on all aspects of a newspaper and changes the work of journalists, as well as it has an influence on the decisions of the publishing companies and on the consumer behavior. For this work,it is analyzed what challenges the publishing companies have to overcome and which potentials might arise. As completion of the present work, recommendations are made and an approach for the implementation thereof are presented.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Daniel Becker
Advisor:Volker J. Kreyher, Natalie Dechant
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2019
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2019/10/26
GND Keyword:Deutschland; Zeitungsmarkt; Digitalisierung
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:338.4707 Pressemarkt
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG