OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Framing und Meinungsbildung in deutschen Leitmedien : Empirische Medieninhaltsforschung mittels Entwicklung und Anwendung von Data Mining Software

Framing and opinion-forming in German leading media : Empirical media content research through the development and use of data mining software

  • Diese Arbeit ist eine quantitative Inhaltsanalyse der Nachrichtenartikel (n = 555) von ARD (Tagesschau.de) und ZDF (Heute.de) zum Thema Syrien. Mithilfe einer hierarchischen Clusteranalyse und der anschließenden qualitativen Analyse der Artikelüberschriften und Einleitungssätzen, wurden Frame-Elemente in 28 Clustern kodiert. Aus den Frame-Elementen sind 11 Frames hervorgegangen, von denen zwei ausführlicher in der Diskussion erörtert werden.
  • This Bachelor thesis is a quantitative content analysis of the news articles (n = 555) of ARD (Tagesschau.de) and ZDF (Heute.de) on the subject of Syria. With the help of a hierarchical cluster analysis and the subsequent qualitative analysis of the article headings and opening sentences, frame elements were coded in 28 clusters. The frame elements resulted in 11 frames, two of which are discussed in more detail in the discussion.

Download full text files

  • BAAntonFriesenAbgabe.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Anton Friesen
Advisor:Alexander Marbach, Janis Brinkmann
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2019
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2020/03/30
GND Keyword:Frame <Journalismus>; Meinungsbildung
Institutes:Angewandte Computer‐ und Bio­wissen­schaften
Dewey Decimal Classification:070.4 Journalismus
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG