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Chancen und Risiken des Influencermarketings im Hinblick auf die öffentliche Wahrnehmung von Trendsportarten

Opportunities and risks of influencer marketing with regards to the public perception on fashionable sports

  • Das Ziel dieser Bachelorarbeit ist als erstes die Begrifflichkeiten der Thesis darzustellen und den Forschungsstand des Influencer Marketings aufzuzeigen. Des Weiteren soll am Beispiel einer Trendsportart die aktuelle Meinung als Wahrnehmung der Öffentlichkeit, mit Hilfe einer Umfrage, erfasst werden, sodass mögliche Chancen und Risiken identifiziert werden können.
  • The social media appearance is present, like in any time before. The Millennialsgeneration have witnessed the boom of the telecommunications the perpetual rise of it. For the following generations, life is totally inconceivable without smartphone. They don’t receive their information about the latest products through the classical media, but by so-called Influencers which are active in social media platforms. By the change in the media useage behaviour at the same there has been a change towards the public perception. Besides, the present work concentrates upon the fashionable sports and which risks and opportunities arise with regards of the public perception.

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Metadaten
Author:Chantal Désireé Heine
Advisor:Günther Graßau, Martin Voigt
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2020
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2022/08/26
GND Keyword:Influencer; Beziehungsmarketing; Wahrnehmung; Trendsport
Institutes:06 Medien
DDC classes:658.812 Kunde, Kundenbindung, Kundenmanagement, Kundenorientierung, Verbraucherzufriedenheit, Beziehungsmanagement, Beziehungsmarketing, Reklamation
Open Access:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt