Die Relevanz von Nachhaltigkeit im Destinationsmanagement am Beispiel der Wintertourismusdestination Ischgl : eine quantitative Untersuchung der Attitude-Behaviour-Gap
Topic relevance of sustainability in destination management using the example of the winter tourism destination Ischgl : a quantitative study of the Attitude-Behaviour-Gap
- Diese Bachelorarbeit befasst sich mit der Thematik der Nachhaltigkeit, bezogen auf den Wintertourismus, unter der Berücksichtigung der Attitude-Behaviour- Gap. Es werden die grundlegenden Begriffe rund um das Thema definiert und der aktuelle Forschungsstand dargestellt. Im Anschluss folgt der empirische Abschnitt. Hier werden Hypothesen aufgestellt, getestet und ausgewertet. Danach werden die Ergebnisse Diskutiert. Abgeschlossen wird die Arbeit mit einer Zusammenfassung. Das Ziel der Arbeit ist es, dem Thema Nachhaltigkeit im Bereich des Tourismus mehr Aufmerksamkeit zu schenken.
- This bachelor thesis deals with the topic of sustainability in relation to winter tourism, taking into account the attitude-behavior gap. The fundamental concepts surrounding the topic are defined, and the current state of research is presented. This is followed by the empirical section, where hypotheses are formulated, tested, and evaluated. Afterwards, the results are discussed. The thesis concludes with a summary. The aim of the thesis is to bring more attention to the issue of sustainability in the field of tourism.
Author: | Lukas Struckmeyer |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-158312 |
Advisor: | Oliver Carlo Errichiello, Teje Tabitha Konrädi |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2025/01/07 |
Year of first Publication: | 2025 |
Publishing Institution: | Hochschule Mittweida |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Date of final exam: | 2024/05/24 |
Release Date: | 2025/01/07 |
GND Keyword: | Wintertourismus; Destinationsmarketing; Nachhaltigkeit |
Page Number: | 67 |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 333.7515 Nachhaltigkeit |
Open Access: | Frei zugänglich |