OPUS


Cross- und Multichannel Marketing : Abgrenzung und State of the Art beider Disziplinen für Marketing und Sales

Cross- and multichannel marketing : distinction and state of the art of both disciplines for marketing and sales

  • Das Ziel der vorliegenden Bachelorarbeit war es, eine klare Abgrenzung zwischen den Begriffen Crossmedia und Multichannel Marketing zu schaffen, um Unternehmen eine Grundlage und Übersicht der Vor- und Nachteile zur klaren Ausrichtung der Werbestrategie bieten zu können. Dabei wurden aktuelle Forschungsergebnisse und Studien verglichen um Kriterien und Analysemethoden zur konkreten Unterscheidung beider Disziplinen zu schaffen.
  • The objective of the present bachelor thesis was a clear distinction of the terms Crossmedia and Multichannel marketing to provide companys with a foundation and overview about the pros and cons for the orientation of a marketing strategy. Thereby current research findings and studies where compared to create criteria and methods of analysis for a definite distinction of both disciplines.

Download full text files

  • Bachelorarbeit_Frederick_Walker_2016.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Frederick Walker
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2016
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2018/08/08
GND Keyword:Media-Mix , Mehrgleisiger Vertrieb
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:658.802 Kommunikationsstrategie, Marktsegmentierung, Marketing-Mix, Guerilla Marketing, Soziomarketing
658.87 Markteinstrittsstrategie, Mehrgleisiger Vertrieb, Messemarketing, Duftmarketing
Access Rights:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG