OPUS


Trendwende oder point of no return : eine Untersuchung der Corporate Social Responsibility in der internationalen Bekleidungsindustrie anhand von Praxisbeispielen

Trend reversal or point of no return : a study of the Corporate Social Responsibility in the international fashion industry based on practical examples

  • Die vorliegende Arbeit beleuchtet die Thematik der Corporate Social Responsibility in der internationalen Bekleidungsindustrie. Im Forschungsfokus steht die Frage: “Wie versuchen Unternehmen sozialökologische Verantwortung mittels CSR-Maßnahmen zu übernehmen?”. Inwieweit Modemarken CSR in ihrer Unternehmensführung berücksichtigen und wie diese CSR-Strategien umgesetzt werden, wird in der Arbeit beantwortet. Der Fragestellung wird anhand einer Literaturrecherche nachgegangen. Die Arbeit kommt zu dem Ergebnis, dass die Anwendung von CSR-Strategien der beliebtesten Modeunternehmen Defizite aufweist. Es besteht die Relevanz, CSR in der Mode zu verankern und um ausgeprägtere Maßnahmen zu erweitern.
  • This bachelor thesis is about the topic of Corporate Social Responsibility in the fashion industry. The research is focused on the question “how are companies trying to assume social-ecological responsibility through CSR measures?”. To what extent fashion brands consider CSR in their corporate governance and how this CSR measures will be implement, will be answered in this thesis. A literature search will help to pursue the question. The result of the thesis is that the most popular fashion brands have deficits in the application of CSR measures. There is relevance for enshrine CSR in the fashion industry and expand CSR by highly developed measures.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Lisa Imalele
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-95672
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2017
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2018/10/08
GND Keyword:Bekleidungsindustrie , Corporate Social Responsibility
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:658.408 Corporate Social Responsibility, Unternehmensethik, Soziale Verantwortung, Betriebliche Sozialpolitik
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG