OPUS


The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 2 of 10576
Back to Result List

eSport als Wirtschaftsfaktor? : Darstellung der marktökonomischen Rahmenbedingungen und daraus resultierenden Chancen für eSport-Events

eSports as an economic factor? : Description of the market economic framework conditions and resulting opportunities for eSports events

  • Diese Arbeit untersucht die marktwirtschaftlichen Rahmenbedingungen von eSports in Deutschland. Gegenstand dieser Untersuchung ist eine Marktanalyse des eSport Marktes gemäß den “Fünf Kräften” nach Porter, die den Wettbewerb prägen. Basierend auf dieser Analyse und den globalen Entwicklungen werden die zukünftigen Chancen für den eSport beschrieben.

Download full text files

  • BA_DennisWieland_final.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Dennis Wieland
Advisor:Günther Graßau, Reza Joorabichi
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2019
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2019/06/12
GND Keyword:E-Sport; Wirtschaftsindikator
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:794.81 E-Sport
Access Rights:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG