OPUS


The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 5 of 10615
Back to Result List

Digitalisierung im Personalmanagement deutscher Unternehmen : eine qualitative Analyse der traditionellen Personalbeschaffungsmaßnahmen im Vergleich zu E-Recruiting

Digitalization in the personnel management of German companies : a qualitative analysis of the traditional personnel recruitment measures compared to E-Recruiting

  • Unternehmen müssen im Zeitalter der Digitalisierung und dem ‚War of Talents‘ die Kommunikation ihres Personalmanagements anpassen. Die vorliegende Bachelor-Thesis erläutert anhand der Fachliteratur ausgewählte traditionelle und digitale Personalbeschaffungsmaßnahmen. Danach wird dargestellt, welche Kanäle deutsche Unternehmen nutzen. Die aus der Theorie gewonnen Grundlagen sind die Basis für die qualitative Analyse der Recruiting-Kanäle am Beispiel der Dr. Ing.h.c. F. Porsche AG. Die Arbeit gibt Antworten auf folgende Forschungsfragen: Welche digitalen Recruiting-Kanäle stehen deutschen Unternehmen zur Verfügung? Inwiefern werden diese anhand des Fallbeispiels der Porsche AG umgesetzt? In dieser wissenschaftlichen Arbeit wurde nachgewiesen, das deutsche Unternehmen aus diversen digitalen Maßnahmen auswählen können und die Porsche AG die Umsetzung einiger realisiert.
  • In times of digitalization and the ‚War of Talents‘, companies must adapt the communication of their personnel management. The present bachelor thesis explains selcted taritional and digital recruitment measures based the literature. Then it shows which channels German companies use. The basics gained from the theory are the basis fort he qualitative analysis of the recruiting channels ate the example of Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG. The thesis provides answers tot he following research questions: Which digital recruiting channels are available to German companies? In what way are they implementet on the example of the Porsche AG? This work has proven that German companies have the possibility to choose from a number of digital measures and that some of them are realized by the Porsche AG.

Download full text files

  • Bachelorarbeit_Ipek_Bueyueker.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Ipek Neriman Büyüker
Advisor:Heinrich Wiedemann, Stefan Remhof
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2019
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2019/10/26
GND Keyword:Deutschland; Unternehmen; Personalpolitik
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:658.3 Personalwesen, Personalpolitik
Access Rights:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG