OPUS


  • search hit 1 of 1
Back to Result List

Social Media und Events : der Einsatz von Social Media bei Events - ein Optimierungsansatz für Konzerte & Festivals

Social media and events : the engagement of social media at events - an improvement-attempt for concerts and festivals

  • Die vorliegende Bachelorarbeit befasst sich mit der Thematik Social Media Einsatz bei Events. Der erste Teil der Arbeit beschäftigt sich mit den Grundlagen von Social Media und zeigt Social-Media-Marketing Tools bei Events allgemein und bei Sportevents anhand konkreter Beispiele auf. Im zweiten Teil der Arbeit werden die aufgezeigten Tools für die Nutzung bei Konzerten und Festivals abgeleitet und beleuchtet. Im dritten Teil werden die vorherig aufgestellen Thesen anhand einer empirischen Erhebung bewertet und diskutiert. Das Fazit samt Handlungsempfehlungen für die Optimierung des Social Media Einsatzes bei Konzerten und Festivals bilden den Abschluss dieser Arbeit. Ziel der Arbeit ist, Optimierungsansätze für den Social Media Einsatz bei Musikevents zu finden
  • The present bachelor thesis deals with the topic of social media engagements at events. The first part of the thesis is about the fundamental knowledge of social media and shows various social media marketing tools at events in general as well as at sportevents based on specific examples. The second part of the thesis identifies and deduces tools for the engagements at concerts and festivals which will be conducted and illuminated. In the third part the constructed statements will be judged and discussed based on an empirical survey. A conclusion and treatment recommendations for the improvement of social media engagement at musicevents constitutes the ending of the thesis. The main aim of this thesis is, to find new ways or ideas for an improvement of the social media engagements at musicevents

Download full text files

  • BACHELORARBEIT.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Carolin Garms
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2017
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2018/09/03
GND Keyword:Social Media , Veranstaltung , Musikveranstaltung
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:658.872 Online-Marketing, Electronic Commerce, Suchmaschinenoptimierung, Influencer
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG