OPUS


  • search hit 1 of 34
Back to Result List

Das Event als Instrument der Marketing-Kommunikation : Erarbeitung eines Handlungsleitfadens zur Kundenbindung am Beispiel der SpVgg Greuther Fürth

The event as an instrument of marketing communication : Development of a guideline for customer loyalty using the example of SpVgg Greuther Fürth

  • Diese Arbeit behandelt den Einsatz des Events als Instrument der Marketing-Kommunikation. Auf theoretischer Basis erfolgt die Darstellung des Event-Marketings, um die Sinnhaftigkeit dessen Einsatzes zu verstehen. Aus der Darstellung des strategischen und operativen Prozesses des Event-Marketings resultiert die These, dass operative Erfolgsfaktoren für die Ausgestaltung eines Events existieren. Im weiteren Verlauf werden die vermeintlichen Erfolgsfaktoren am Beispiel der Ausgestaltung eines Fußballspieltages der SpVgg Greuther Fürth untersucht. So gelangt die Arbeit zur Erkenntnis, dass die Umsetzung eines Fußballspieltages durchaus, unter Berücksichtigung der genannten Erfolgsfaktoren anhand des erstellten Leitfadens, erfolgsversprechend möglich ist.
  • This paper covers the use of an event as an instrument of marketing communication. Event marketing is presented on a theoretical basis, in order to understand the meaning of its use. From the presentation of the strategic and operative process of event marketing results the thesis that operative success factors exist for the design of an event. Subsequently, the alleged success factors are examined using the example of the organization of a football match day of SpVgg Greuther Fürth. Thus, the paper concludes that the implementation of a football match day is quite pro-mising, taking the abovementioned success factors into account, on the basis of the created guidelines.

Download full text files

  • BA_Celine_Hartmann.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Celine Hartmann
Advisor:Brigitte Waffenschmidt, Heinrich Wiedemann
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2018
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2020/03/10
GND Keyword:Event-Marketing
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:658.82 Event-Marketing, Erlebnismarketing, Sales-promotion
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG