OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 9 of 51
Back to Result List

Das Medienmarketing der Bundeswehr

The Bundeswehr’s media marketing

  • Diese Bachelorarbeit widmet sich dem Personalmarketing der Bundeswehr, mit besonderem Blick auf dessen Medienmarketing. Denn seitdem im Juli 2011 die Wehrpflicht ausgesetzt wurde, klagt die Bundeswehr über Nachwuchsprobleme in ihrer Freiwilligenarmee. Dadurch ist sie gezwungen Marketing zu betreiben und Nachwuchs aktiv anzuwerben. Doch die neue Aufgabe besteht nicht nur darin aktiv zu werden, es ist ein neues Gespür gefragt. Sensibilität muss großgeschrieben werden, da die Bundeswehr mit ihrer Berufsarmee, ein sehr heikles Thema verkörpert. Soldaten lernen bei der Bundeswehr, unter anderem, wie Mensch und Tier getötet und wie die eigene Überlebensfähigkeit vor allem in Krisengebieten gesteigert werden kann. Dadurch steht die Bundeswehr sinnbildlich für Leben und Tod.
  • This bachelor thesis focuses in the Bundeswehr‘s personnel marketing, mainly highlighting it‘s media marketing. Since the military service was suspended in July 2011, the Bundeswehr complains about recruitment problems in their volunteer army. As a result the Bundeswehr is forced to implement marketing and to actively put effort on recruitment for it’s volunteer army. But the new task isn’t only to be active in recruiting, there is a new point of view required. Sensitivity has to be emphasised due to the fact that the Bundes-wehr’s professional army is a vital topic as well. At the Bundeswehr, soldiers learn, among other things, how humans and animals can be killed and how their own ability to survive can be increased, especially in crisis areas. For these reasons, the Bundeswehr is symbolic of life and death.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Jan-Peter Knebel
Advisor:Stephan Heller, Heinz-Ludwig Nöllenburg
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2018
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2019/05/20
GND Keyword:Deutschland / Bundeswehr; Personalmarketing; Massenmedien; Marketing
Institutes:06 Medien
DDC classes:658.8 Marketing, Marketingstrategie, Vermarktung, Produktmanagement, Tourismusmarketing, Destinationsmarketing
Open Access:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt