OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 34 of 259
Back to Result List

Sportmarketing im Fußball am Beispiel des FC Bayern München

Sports marketing in football using the example of FC Bayern München

  • Die vorliegende Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Bedeutung des Marketings im Sport. Durch die Zunahme der wirtschaftlichen Bedeutung des professionellen Fußballs, nimmt eine effiziente Vermarktung von Vereinen eine immer entscheidendere Rolle ein. Nach einer Definition von Sportmarketing wird anschließend der Verein FC Bayern München vorgestellt und die Gegebenheiten des Vereins in Bezug auf das Marketing werden analysiert. Verschiedene Marketinginstrumente werden dargestellt, mit deren Hilfe ein Sportverein die Markenbekanntheit sowie den Umsatz steigern kann.
  • The following bachelor thesis deals with the importance of marketing in sports. Efficient marketing of football clubs plays a crucial role due to the growing economic influence of professional football. First, a definition of sports marketing will be given and the football club FC Bayern München will be introduced. Then its status quo regarding marketing will be analyzed. Finally, various marketing tools which help to enhance brand awareness and to increase its turnover will be portrayed.

Download full text files

  • BA Sportmarketing Tobias Krüger.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Tobias Andre Krüger
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2017
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2018/11/14
GND Keyword:Fußball; Sport; Marketing
Institutes:06 Medien
DDC classes:658.8 Marketing, Marketingstrategie, Vermarktung, Produktmanagement, Tourismusmarketing, Destinationsmarketing
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt