OPUS


The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 52 of 10606
Back to Result List

Interkulturelle Kommunikation im Bereich des Marketing-Managements : eine differenzierte Sicht auf die 4 P's

Intercultural communication in the field of marketing management : a differentiated view of the 4 p's

  • Ziel der Arbeit ist die Darstellung der Wirkung der Kultur als gestaltende Variable im interkulturellen Marketing-Management, konkret auf Price, Promotion, Product und Place, sowie der Konzeptionalisierung auf Unternehmensebene und deren praktischen Umsetzung. Dies soll unter anderem am Negativbeispiel von „Wal-Mart“ gezeigt werden.

Download full text files

  • BA_Martin_Schlegel.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Martin Schlegel
Advisor:Ramona Kusche, Klaus Voller
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2018
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2019/10/10
GND Keyword:Marketingmanagement; Kulturkontakt
Institutes:Wirtschafts­ingenieur­wesen
Dewey Decimal Classification:303.482 Interkulturalität, Auslandsaufenthalt
Access Rights:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG