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Analyse und Anwendung von Gamification in der Electronic Word-of-Mouth Kommunikation

Analysis and Application of Gamification in the Electronic Word-of-Mouth Communication

  • Das Ziel dieser Bachelorarbeit ist es, eine Bewertungsplattform für private Hochschulen und deren Studenten zu entwickeln, welche Elemente der Gamification zu motivationsfördernden Zwecken verwendet. Dazu wird der Einsatz von Gamification in der Electronic Word-of-Mouth Kommunikation anhand von Praxisbeispielen analysiert und geeignete Spielemechaniken ausgewählt.
  • The aim of this bachelor thesis is to develop an evaluation plattform for private institutions of higher education and their students using elements of gamification in order to encourage user participation. The use of gamification in Electronic Word-of-Mouth communication will be analyzed with the help of practical examples. Subsequently, suitable game mechanics will be selected and implemented.

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  • BACHELORARBEIT_Dennis_Fink_23.06.2015.pdf
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Metadaten
Author:Dennis Fink
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2015
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2018/01/03
GND Keyword:Mund-zu-Mund-Werbung , Gamification
Note:
Sperrvermerk gelöscht am 03.01.2018
Institutes:06 Medien
DDC classes:658.8 Marketing, Marketingstrategie, Vermarktung, Produktmanagement, Tourismusmarketing, Destinationsmarketing
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt