OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 1 of 1
Back to Result List

Modeblogger : die neuen Influencer der Modeszene als Marketinginstrument der Modeunternehmen

Fashionblogger : the new influencer of the fashion industry who serve as marketing tool for companies

  • Die vorliegende Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Frage, ob Modeblogs als Marketinginstrument dauerhaft von Unternehmen genutzt werden können. Gerade heutzutage sind Blogs ein wichtiges Kommunikationsinstrument für Unternehmen, um vor allem online eine große Reichweite zu erlangen. Modeblogger werden von Experten als die neuen Influencer in der Modeszene betrachtet und somit gezielt in Kommunikationsstrategien eingebunden. Es wird auf die Vor- und Nachteile der Modeblogs eingegangen, um deren Chancen und Risiken als Marketinginstrument analysieren zu können. Die Frage, ob Modeblogs die Reichweite und Bekanntheit von Unternehmen erhöhen, wird im Laufe der Arbeit beantwortet. Die wichtigsten Erkenntnisse werden anschließend in einem Fazit zusammengefasst.
  • The present bachelor thesis revolves around the question whether fashionblogs can be utilised as a marketing tool by companies in a permanent basis. Nowdays, blogs serve as an important communication marketing tool for companies that have the aim of reaching a great online range. Fashionblogger are seen as the new influencers of the fashion scene by experts and thus, they are incorporated in communication strategies regulary. Further, the subsequent thesis deals with the advantages and disadvantages of fashionblogs, in order to be able to analyse its chances and risks of using them as a marketing tool. Moreover, the question whether fashionblogs can increase the reach and awarness of companies is answered over the course of the paper. Finally, the most important insights will be summarized in a conclusion

Download full text files

  • Güler_Viyan_Bachelorarbeit2017.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Viyan Güler
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2017
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2018/08/27
GND Keyword:Mode , Blogger , Social Media , Online-Marketing
Institutes:06 Medien
DDC classes:658.872 Online-Marketing, Electronic Commerce, Suchmaschinenoptimierung, Influencer
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt