OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
  • search hit 1 of 1
Back to Result List

Erfolgreiche Markenpositionierung westlichen Unternehmen im chinesischen Markt am Beispiel von DS Citroën (CAPSA)

Successful brand positioning of western companies in the Chinese market on the ex-ample of DS Citroën (CAPSA)

  • Gegenstand der vorliegenden Bachelorarbeit ist die Untersuchung von Markenpositionierung westlicher Unternehmen im chinesischen Markt am Beispiel von Citroën DS (CAPSA). Unter Einbeziehung branchenspezifischer Erkenntnissen und marketingwissenschaftlichen Theorien, sollen die Chancen und Risiken einer Markenpositionierung untersucht werden. Expertenmeinungen dienen zur Unterstützung einer Handlungsempfehlung zur Erreichung einer erfolgreichen Positionierung.
  • Purpose of the present paper is the investigation of a successful brand positioning of western companies in the Chinese market on the example of Citroën DS (CAPSA). With inclusion of branch specific knowledge and marketing theories, chances and risks of brand positioning will be elaborated. Experts opinions support a recommendation about how to successfully positioning a brand.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Jessica Fabienne Bucher
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-36406
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Date of Publication (online):2014/02/06
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2014/02/06
GND Keyword:Markenpolitik; Produktpositionierung
Institutes:06 Medien
DDC classes:330 Wirtschaft
Open Access:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt