Analyse von Anforderungen an das Immobilienmarketing in Bezug auf digitale Trends & Herausforderungen bei der Akquise neuer Objekte
Analysis of a real estate marketing requirements in terms of digital trends & challenges in acquiring new properties
- Durch die Digitalisierung verändert sich der Markt des Immobilienmaklers. Neue Konkurrenten wie Onlineportale etablieren sich mit digitalen maklernahen Dienstleistungen und üben zunehmenden Druck auf bestehende Makler aus. Dies fordert eine Etablierung von neuen Akquise Ansätzen mittels eines digitalen Vollkonzeptes, um erfolgreich zu bestehen. Ziel dieser Bachelorarbeit ist es, Anforderungen an das Immobilienmarketing in Bezug auf digitale Trends zu analysieren und Herausforderungen bei der Akquise neuer Objekte darzustellen.
- Digitization is changing the market for real estate agents. New competitors such as online portals are establishing themselves with digital broker-related services and exerting increasing pressure on existing brokers. This requires an establishment of new acquisition approaches by means of a digital full concept in order to exist successfully. The aim of this bachelor thesis is to analyze the requirements for real estate branding in relation to digital trends and to present challenges in the acquisition of new properties.
Author: | Felix Lindenauer |
---|---|
Advisor: | Sebastian Scharf, Tanja Lachhammer |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2021 |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Release Date: | 2023/01/12 |
GND Keyword: | Immobilienwirtschaft; Marketing |
Note: | Printexemplar Präsenzbestand |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 333.33 Wohnungsmarkt, Immobilienwirtschaft |
Open Access: | Innerhalb der Hochschule |
Licence (German): | ![]() |