OPUS


  • search hit 4 of 54
Back to Result List

Sponsoring von Extremsportarten : das Geschäft mit dem Leben

Sponsorship of extreme sports : the business with life

  • Warum Unternehmen in Sponsoringaktivitäten investieren und besonders der Extremsport als Investitionsgebiet immer beliebter wird, wird in dieser Bachelorthesis analysiert. Das Extremsportsponsoring wird hinsichtlich der Stärken und Schwächen, als auch der Chancen und Risiken des Markts näher erläutert. Ob sich das Extremsportsponsoring wirtschaftlich für die Unternehmen lohnt und sich die Unternehmensziele dadurch erreichen lassen, wird am Beispiel von Red Bull und dessen Stratosprojekts verdeutlicht
  • Why companies are investing in sponsorship activities and why the extreme sport as an investment area is becoming more and more popular, is analyzed in this thesis. Sponsorship of extreme sports is amplified in regard to the strengths and weaknesses as well as the opportunities and risks of the market. The example of Red Bull and its Stratosproject illustrate whether the sponsorship of extreme sports is economically worthwhile for the companies and whether the business objectives can be achieved.
Metadaten
Author:Olivia Bischoff
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-91041
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2017
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2018/08/16
GND Keyword:Risikosport , Sponsoring
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:659 Werbung, Öffentlichkeitsarbeit
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG