Chancen und Risiken des Influencermarketings im Hinblick auf die öffentliche Wahrnehmung von Trendsportarten
Opportunities and risks of influencer marketing with regards to the public perception on fashionable sports
- Das Ziel dieser Bachelorarbeit ist als erstes die Begrifflichkeiten der Thesis darzustellen und den Forschungsstand des Influencer Marketings aufzuzeigen. Des Weiteren soll am Beispiel einer Trendsportart die aktuelle Meinung als Wahrnehmung der Öffentlichkeit, mit Hilfe einer Umfrage, erfasst werden, sodass mögliche Chancen und Risiken identifiziert werden können.
- The social media appearance is present, like in any time before. The Millennialsgeneration have witnessed the boom of the telecommunications the perpetual rise of it. For the following generations, life is totally inconceivable without smartphone. They don’t receive their information about the latest products through the classical media, but by so-called Influencers which are active in social media platforms. By the change in the media useage behaviour at the same there has been a change towards the public perception. Besides, the present work concentrates upon the fashionable sports and which risks and opportunities arise with regards of the public perception.
Author: | Chantal Désireé Heine |
---|---|
Advisor: | Günther Graßau, Martin Voigt |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2020 |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Release Date: | 2022/08/26 |
GND Keyword: | Influencer; Beziehungsmarketing; Wahrnehmung; Trendsport |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 658.812 Kunde, Kundenbindung, Kundenmanagement, Kundenorientierung, Verbraucherzufriedenheit, Beziehungsmanagement, Beziehungsmarketing, Reklamation |
Open Access: | Frei zugänglich |
Licence (German): | Urheberrechtlich geschützt |