OPUS


Englisch in der Werbung : Fluch oder Segen?

English in advertising : curse or blessing?

  • Diese Arbeit befasst sich im Allgemeinen mit dem Kommunikations-Instrument Werbung, Fremdworten aus England und der Adaption dieser in Deutschland. Im Besonderen aber geht es um englische Slogans in der deutschen Werbung und Gründe für di e Beliebtheit von Anglizismen. Was sind die Vorteile der fremden Sprache? Wohin führt der Trend? Der Autor und Publizist Dieter E. Zimmer diente hierfür als Hauptquelle.
  • This work deals in general with the communication tool advertising, foreign words from England and the adaption of these in Germany. Particularly it’s about English slogans in german advertising and reasons for the popularity of anglicisms. What are the benefits of the foreign language? Where is the trend? The author and journalist Dieter E. Zimmer served as the main source.

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Metadaten
Author:Isabel Schürmeyer
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-24662
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Date of Publication (online):2012/11/29
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2012/11/29
GND Keyword:Deutsch; Werbesprache; Anglizismus
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:380 Handel, Kommunikation, Verkehr
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG