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Product Placement als Instrument der Markenkommunikation

Product Placement as a tool of Brand Communication

  • Gegenstand dieser vorliegenden Bachelorarbeit ist die Untersuchung der Bedeutung von Product Placement als Instrument der Marken-kommunikation und ihre Auswirkung auf das Markenimage einer platzierten Marke in Kinofilmen. Unter Einbeziehung marketingwissenschaftlicher Erkenntnisse und marketingtechnischer Strategien soll die Wirkung und die Brand Awareness von authentischem Product Placement dargestellt werden. Unter Einbeziehung von Expertenmeinungen sollen potenzielle Kommunikationschancen sowie eine Handlungsempfehlung für den Einsatz von Product Placement für die Markenindustrie gestellt werden.
  • The subject of this bachelorthesis is to analyse the importance of product placement as a tool for brand communication as well as its impact on the brand image of a placed brand in feature films. Taking into account scientific marketing insights OR knowledge and technical marketing strategies, the impact and brand awareness of authentic product placement will be demonstrated. By including the opinions of experts, potential communication opportunities as well as a recom-mended course of action for the use of product placement for the brand industry will be shown.

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Metadaten
Author:Nadine Debora Razo
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-31892
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Date of Publication (online):2013/09/30
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2013/09/30
GND Keyword:Product placement
Institutes:06 Medien
DDC classes:380 Handel, Kommunikation, Verkehr
Open Access:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt