Chancen und Grenzen von flexiblem Corporate Design
Opportunities and Limitations of flexible Corporate Design
- Wie viel Flexibilität tut einem Corporate Design gut? Und wann wird Flexibilität wahllos? Mit diesen Fragen beschäftigt sich die vorliegende Arbeit. Anhand der Fallbeispiele Visit Nordkyn, Kunsthalle Wien und Alzheimer Nederland werden die Chancen und Grenzen von flexiblem Corporate Design herausgearbeitet. Dies wird mit Hilfe eines für die vorliegende Arbeit entwickelten Untersuchungsdesigns ermittelt.
- How much flexibility is good for a corporate design? And when does flexibility become haphazard? These questions will be dealt with in this paper. The opportunities and limitations of flexible corporate design will be elaborated on using the case studies Visit Nordkyn, Kunsthalle Wien and Alzheimer Nederland. These will be investigated with the help of research design for this paper.
Author: | Julika Eberhardt |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-37983 |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2014/03/28 |
Publishing Institution: | Hochschule Mittweida |
Release Date: | 2014/03/28 |
GND Keyword: | Corporate Design |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 650 Management |
Open Access: | Frei zugänglich |
Licence (German): | ![]() |