OPUS


Chancen und Grenzen von flexiblem Corporate Design

Opportunities and Limitations of flexible Corporate Design

  • Wie viel Flexibilität tut einem Corporate Design gut? Und wann wird Flexibilität wahllos? Mit diesen Fragen beschäftigt sich die vorliegende Arbeit. Anhand der Fallbeispiele Visit Nordkyn, Kunsthalle Wien und Alzheimer Nederland werden die Chancen und Grenzen von flexiblem Corporate Design herausgearbeitet. Dies wird mit Hilfe eines für die vorliegende Arbeit entwickelten Untersuchungsdesigns ermittelt.
  • How much flexibility is good for a corporate design? And when does flexibility become haphazard? These questions will be dealt with in this paper. The opportunities and limitations of flexible corporate design will be elaborated on using the case studies Visit Nordkyn, Kunsthalle Wien and Alzheimer Nederland. These will be investigated with the help of research design for this paper.

Download full text files

Export metadata

  • Export Bibtex
  • Export RIS

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Julika Eberhardt
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-37983
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2014
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2014/03/28
GND Keyword:Corporate Design
Institutes:06 Medien
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG

$Rev: 13581 $