OPUS


Sportverband und Event-Marketing : die Berücksichtigung der konstitutiven Merkmale bei Planung und Durchführung eines Sportevents; Analyse anhand des Deutschen Turner-Bundes mit Veranstaltung des Internationalen Deutschen Turnfestes 2013

Sporting organization and event marketing : Consideration of the constitutive characteristics for planning and implementation of sporting events; Analysis by reference to the Deutscher Turner-Bund with organization of the International German Gymnastics Festival 2013

  • Diese Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Verwendung des Kommunikationsinstrumentes Event-Marketing in Sportverbänden. Es wird festgehalten, welche konstitutiven Merkmale bei Planung und Durchführung eines Sportevents bzw. einer Sportgroßveranstaltung berücksichtigt werden müssen. Konkretisiert wird diese Arbeit anhand des Beispiels des Deutschen Turner-Bundes mit Veranstaltung des Internationalen Deutschen Turnfestes. Untersucht wird, inwieweit der Deutsche Turner-Bund diese Eigenschaften bei Planung und Durchführung des diesjährigen Turnfestes 2013 beachten konnte, wie er es geschafft hat diese umzusetzen und wie er dadurch seine Ziele, die im Vorhinein erwähnt wurden, verwirklichen konnte.
  • This bachelor thesis deals with the application of the communication instrument event-marketing in sporting organizations. It is demonstrated which constitutive characteristics for planning and implementation of sporting events must be considered. The thesis is made concrete by reflection of the Deutscher Turner-Bund and the organization of the International German Gymnastics Festival. It is evaluated how far the Deutscher Turner-Bund could consider the characteristics for planning and implementation of the Gymnastics Festival 2013, how he could implement these and how he could achieve his aims, which were mention beforehand.

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Metadaten
Author:Eva Keßel
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-41186
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2013
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2014/06/04
GND Keyword:Event-Marketing; Sportveranstaltung; Sportverband
Institutes:06 Medien
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG

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