OPUS


Editorial Shopping : eine neue Form des E-Commerce

Editorial Shopping : a new type of e-commerce

  • Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit dem E-Commerce Modell Editorial Shopping. Ziel ist es aufzuklären, wie sich diese Kommunikationsmaßnahme auszeichnet und mit welchen Entwicklungen gerechnet werden kann. Die einzelnen Themengebiete werden auf der Grundlage der Auswertung aktueller Fachliteratur erklärt. Ein Experteninterview stellt eine ergänzende Informationsquelle dar. Weiter wird aufgezeigt, ob Editorial Shopping aufgrund der enormen Entwicklung und neuer Möglichkeiten des World Wide Webs und der daraus folgenden veränderten Erwartungshaltung von Onlineshop-Nutzern für jegliche Unternehmen an Bedeutung zunimmt. Dieser gilt es durch Optimierung und Einsatz neuer Kommunikationstools (Editorial Shopping) gerecht zu werden.
  • The following thesis deals with the E-Commerce model Editorial Shopping. The aim is to elucidate how this communication-tool is characterized and which developments can be expected. The single subject areas are explained on the basis of the analysis of current literature. An expert interview provides a complementary source of information. It is further explained, that because of the new possibilities and developments of the World Wide Web and the higher expectations of the Users as the result, Editorial Shopping is becoming more and more important for any kind of business. To meet these expectations, optimizations and new communication tools (Editorial Shopping) are needed.

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Metadaten
Author:Katja Gross
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-39205
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2013
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2014/04/16
GND Keyword:Direktverkauf; Electronic Commerce
Institutes:06 Medien
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG

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