OPUS


Mobile Kommunikation als innovatives Marketinginstrument : am Praxisbeispiel des Unternehmens Heine – Versandhandel für Möbel und Mode

Mobile communication as an innovative marketing tool : on practical example of the company Heine – mail order business for furniture and fashion

  • Die vorliegende Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der mobilen Kommunikation als innovatives Marketinginstrument. Anhand von Beispielen im Versandhandel, speziell des Unternehmens Heine – Versandhandel für Mode und Möbel, erfolgt eine praxisnahe Verdeutlichung des Themas. Im Anschluss werden mittels Verfahren der empirischen Forschung Expertenmeinungen herangezogen, ausgewertet, interpretiert und mit einer Ergebnistabelle erklärt. Ziel der Arbeit ist es mit Hilfe von Faktoren die Erfolge der mobilen Kommunikation zu vermitteln.
  • This bachelor thesis is about the mobile communication as an innovative marketing tool. Based on examples in the mail order business, especially the company Heine – mail order fashion and furniture, is a practical illustration of the subject. Following ex-pert opinions are used by means of a process of an empirical research, analyzed, interpreted and explained with a result table. The aim of this work is to negotiate with the help of the success factors of mobile communication.

Download full text files

Export metadata

  • Export Bibtex
  • Export RIS

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Christine Noga
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-44148
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2013
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2014/09/19
GND Keyword:Marketinginstrument; Mobile Telekommunikation; Versandhandel
Institutes:06 Medien
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG

$Rev: 13581 $