OPUS


Social Media im Tourismus : Kommunikation über Social Software durch User Generated Content-Portale und Nutzer im Youth Travelling-Segment

Social Media in Tourism : Communication through Social Software by User Generated Content Portals and User in the Segment of Youth Travelling

  • Youth Travelling ist ein bedeutendes Segment im Tourismus, zu dem, obwohl es großes Potential, nur wenig Literatur existiert. Als Vertreter einer besonders technikaffinen Zielgruppe profitieren junge Reisende von den Entwicklungen des Web 2.0, da sich neue Wege der Kommunikation bieten. Mit diesem Hintergrund wird in dieser Arbeit einerseits untersucht, inwiefern drei der wichtigsten im Youth Travelling etablierten Internet-Portale in der Gestaltung ihrer eigenen Social Media-Kommunikation inhaltliche Schwerpunkte setzen. Andererseits wird beobachtet, wie Nutzer auf die unterschiedlichen Inhalte reagieren. Das Ergebnis ist ein erster Überblick über die Eignung der verwendeten Social Media-Kanäle für bestimmte Kommunikationsinhalte im Youth Travelling.
  • Youth Travelling is a relevant segment in tourism, which, despite of it being very promising, is not profoundly researched. As Youth Traveller belong to a rather tech-savvy target group, they benefit from the new ways of communication that have developed within the so-called “Web 2.0”. Therefore, it is examined in this study how the most important web service providers in Youth Travelling put focus on different kinds of content in their communication in Social Media. Also, the reaction of the user to those contents is observed. In this work, the reader gets an overview of the eligibility of Social Media-channels for different kinds of communication content in Youth Travelling.

Download full text files

  • application/pdf Bachelorarbeit_Menne-Valentina_2016.pdf (2693 KB) deu

Export metadata

  • Export Bibtex
  • Export RIS

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Valentina Menne
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-79822
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2016
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2017/10/12
GND Keyword:Tourismus , Social Media , Jugendtourismus
Institutes:06 Medien
Access Rights:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG

$Rev: 13581 $