OPUS


Low-Budget-Markenführung kleiner Unternehmen im Bereich der Fitnessbranche

Low budget brand management of small businesses in the fitness sector

  • Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit dem Thema Markenführung mit kleinem Budget in KMU der Fitnessbranche. Es wird geklärt welche Möglichkeiten zur Low-Budget-Markenführung in dieser Branche bestehen und wie diese umgesetzt werden können. Es werden wissenschaftliche Erkenntnisse aus der Markenführung und der Fitnessbranche in Deutschland betrachtet, woraus sich anschließend ein Interviewleitfaden zur weiteren Datenerhebung ergibt. Befragt wird eine mögliche Zielgruppe der KMU. Die daraus entstehenden Ergebnisse zeigen, welche Möglichkeiten es zur Low-Budget-Markenführung gibt und wie diese konkret angewandt werden können um sich effektiv gegen Wettbewerber zu behaupten.
  • The bachelor thesis takes a closer look at the topic of brand management. The main focus lies on small and medium-sized enterprises with a low budget in the fitness sector. Existing possibilities of low budget brand management already been discussed and how they can be implemented is being clarified in the following. Based on previous scientific knowledge in brand management and fitness marketing, an interview guide is designed for further data collection from a particular target group of the fitness sector. The results arising from this show how future possibilities for low budget brand management might look and how they can be applied to assert oneself against the competitors of the fitness sector.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Rebecca Reise
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-80917
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2016
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2017/11/07
GND Keyword:Markenpolitik
Institutes:06 Medien
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG