Risikosport und Eventmarketing als Kommunikationsinstrumente zur Brand Promotion am Beispiel Red Bull
Risk sport and event marketing as communication tools for brand promotion on the example of Red Bull
- Diese Arbeit thematisiert verschiedene Formen des Marketings innerhalb des Sports und mit dem Sport. Im Verlauf der Arbeit wird die theoretische Anwendung, speziell des Event- Marketings, auf das Unternehmen Red Bull übertragen. Hierbei findet eine kritische Betrachtung der Arbeitsweise des Unternehmen, ihres Event-Marketings und ihres Produktes statt.
- This Thesis issues the different varieties of marketing in sports and with sport. It discusses how the theoretical application, especially the event marketing, is transferred to Red Bull. An essential part throughout the thesis a very critical point of view in which the author highlights the work of the company of Red Bull, regarding their event marketing and their product.
Author: | Dominic Riedel |
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URN: | urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-82089 |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2016 |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Release Date: | 2018/01/08 |
GND Keyword: | Event-Marketing , Risikosport |
Institutes: | 06 Medien |
Open Access: | Innerhalb der Hochschule |
Licence (German): | ![]() |