Sponsoring von Extremsportarten : das Geschäft mit dem Leben
Sponsorship of extreme sports : the business with life
- Warum Unternehmen in Sponsoringaktivitäten investieren und besonders der Extremsport als Investitionsgebiet immer beliebter wird, wird in dieser Bachelorthesis analysiert. Das Extremsportsponsoring wird hinsichtlich der Stärken und Schwächen, als auch der Chancen und Risiken des Markts näher erläutert. Ob sich das Extremsportsponsoring wirtschaftlich für die Unternehmen lohnt und sich die Unternehmensziele dadurch erreichen lassen, wird am Beispiel von Red Bull und dessen Stratosprojekts verdeutlicht
- Why companies are investing in sponsorship activities and why the extreme sport as an investment area is becoming more and more popular, is analyzed in this thesis. Sponsorship of extreme sports is amplified in regard to the strengths and weaknesses as well as the opportunities and risks of the market. The example of Red Bull and its Stratosproject illustrate whether the sponsorship of extreme sports is economically worthwhile for the companies and whether the business objectives can be achieved.
Author: | Olivia Bischoff |
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URN: | urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-91041 |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2017 |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Release Date: | 2018/08/16 |
GND Keyword: | Risikosport , Sponsoring |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 659 Werbung, Öffentlichkeitsarbeit |
Open Access: | Frei zugänglich |
Licence (German): | ![]() |