Deutschlands Chaosverein Nr.1 : wie der HSV den Rückhalt in der Stadt Hamburg in Sponsoring-Gelder umwandelt
Germany´s most chaotic football club : how the HSV transforms the backing of the city of Hamburg into sponsoring funds
- Diese Arbeit definiert den Begriff Sponsoring im Allgemeinen und im Speziellen. Es wird beschrieben, in welchem Ausmaß Lagardère Sports für den Hamburger Sportverein Sponsoring betreibt und in welchen Zusammenhang dies mit der Stadt Hamburg und der Geschichte des HSV steht. Mit dieser Arbeit möchte ich herausfinden, ob der HSV sich überhaupt einer großen Beliebtheit in der Stadt Hamburg erfreut. Außerdem bin ich daran interessiert, ob diese auch die Sponsoring Strategie des Vermarkters Lagardère Sports und des Hamburger SV beeinflusst oder gar beeinträchtigt.
- This thesis defines the subject of Sponsoring in general and in particular. It describes the extent to which Lagardère Sports sponsors the Hamburg Sports Club and how this relates to the city of Hamburg and the history of HSV. With this paper I want to examine if the HSV is as popular as they think they are in the city of Hamburg. I am also interested if the popularity of this club is influencing or affecting the sponsoring strategy for the club and their marketer Lagardère Sports.
Author: | Jay Becker |
---|---|
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2017 |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Release Date: | 2018/10/25 |
GND Keyword: | Hamburger Sport-Verein , Sportsponsoring |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 796.0698 Sportsponsoring |
Open Access: | Innerhalb der Hochschule |
Licence (German): | ![]() |