OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Dynamic Range : das Ende des Loudness War

Dynamic Range : the End of Loudness War

  • Diese Arbeit soll eine aktuelle Tendenz über den Loudness War aufzeigen sowie den Einfluss von zu lauter bzw. zu komprimierter Produktion auf die Dynamik eines Musikstückes darstellen. Dabei soll ebenfalls festgehalten werden, welchen Kriterien eine Musikproduktion gerecht werden sollte, damit sie vom Zuhörer als dynamisch klingend empfunden wird und welches Potential die Dynamic Range besitzt dem Loudness War entgegenzuwirken. Hierfür wurden die Dynamic Ranges von insgesamt 5269 Musiktiteln aus dem Zeitraum von 1982 bis 2017 bestimmt.
  • This study contains a current tendency of the Loudness War which deals with the question in which way a louder and more compressed production impacts the dynamic of a song. The main focus of this study is to give an advice, which criteria should be fulfilled that music reaches an audience in a dynamic way and to show whether the Dynamic Range has got the potential to lead the Loudness War to an end. For this purpose, the Dynamic Ranges of 5,269 songs were determined. All these songs were released in the time period from 1982 to 2017.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Maximilian Jäger
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-101511
Advisor:Michael Hösel, Thomas Wand
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2018
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2019/02/13
GND Keyword:Instrumentalstück; Audio-Mastering; Musikproduktion
Institutes:06 Medien
DDC classes:780.266 Musikproduktion
Open Access:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt