OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Analyse von Anforderungen an das Immobilienmarketing in Bezug auf digitale Trends & Herausforderungen bei der Akquise neuer Objekte

Analysis of a real estate marketing requirements in terms of digital trends & challenges in acquiring new properties

  • Durch die Digitalisierung verändert sich der Markt des Immobilienmaklers. Neue Konkurrenten wie Onlineportale etablieren sich mit digitalen maklernahen Dienstleistungen und üben zunehmenden Druck auf bestehende Makler aus. Dies fordert eine Etablierung von neuen Akquise Ansätzen mittels eines digitalen Vollkonzeptes, um erfolgreich zu bestehen. Ziel dieser Bachelorarbeit ist es, Anforderungen an das Immobilienmarketing in Bezug auf digitale Trends zu analysieren und Herausforderungen bei der Akquise neuer Objekte darzustellen.
  • Digitization is changing the market for real estate agents. New competitors such as online portals are establishing themselves with digital broker-related services and exerting increasing pressure on existing brokers. This requires an establishment of new acquisition approaches by means of a digital full concept in order to exist successfully. The aim of this bachelor thesis is to analyze the requirements for real estate branding in relation to digital trends and to present challenges in the acquisition of new properties.

Download full text files

  • Bachelorarbeit_Lindenauer_Felix.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Felix Lindenauer
Advisor:Sebastian Scharf, Tanja Lachhammer
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2021
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2023/01/12
GND Keyword:Immobilienwirtschaft; Marketing
Note:
Printexemplar Präsenzbestand
Institutes:06 Medien
DDC classes:333.33 Wohnungsmarkt, Immobilienwirtschaft
Open Access:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt