Chancen und Risiken des digitalen Sportsponsorings im Bereich Social Media am Beispiel der Marke Viessmann
Opportunities and risks of digital sports sponsorship in the social media sector by example of the Viessmann brand
- Das digitale Sponsoring spielt eine immer wichtigere Rolle in der Welt des Marketings. Besonders die sozialen Netzwerke ermöglichen es Sponsoren, eine große Gruppe an potenziellen Kunden gezielt anzusprechen. Bei dieser Art des Sponsorings ergeben sich dementsprechend viele Chancen für Unternehmen, wenn es um Markenbekanntheit, Image oder Umsatzsteigerung geht. Andererseits gibt es auch viele Risiken, die bei Marketing in den sozialen Medien entstehen. Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit dem digitalen Sportsponsoring im Bereich Social Media. Ziel der Arbeit ist es, Chancen und Risiken zu identifizieren. Mithilfe von qualitativen Interviews, bei denen insgesamt vier Experten befragt werden, wird untersucht, wie Unternehmen die Chancen, bei gleichzeitiger Risikominimierung, optimal nutzen können.
- Digital sponsorship is playing an increasingly important role in the world of marketing. Social networks in particular enable sponsors to target a large group of potential customers. This type of sponsorship therefore offers many opportunities for companies when it comes to brand awareness, image or increasing sales. On the other hand, there are also many risks associated with marketing in social media. This thesis deals with digital sports sponsorship in the area of social media. The aim of the work is to identify opportunities and risks. With the help of qualitative interviews, in which a total of four experts are questioned, it is examined how companies can make the most of the opportunities while minimizing the risks at the same time.
Author: | Alexander Simon Stöckl |
---|---|
Advisor: | Sandra Marianne Bayer, Christian Jäger |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2024/04/15 |
Year of first Publication: | 2024 |
Publishing Institution: | Hochschule Mittweida |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Date of final exam: | 2024/01/07 |
Release Date: | 2024/04/15 |
GND Keyword: | Sportsponsoring; Social Media |
Page Number: | 80 |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 796.0698 Sportsponsoring |
Open Access: | Frei zugänglich |