OPUS


Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Entwicklung eines Pedelec-Mittelmotors mit stufenlosem Getriebe

Development of an E-Bike mid-drive motor with a continuous variable gearbox

  • Die vorliegende Masterarbeit befasst sich mit der Entwicklung eines stufenlosen Getriebemittelmotors für die eBike-Anwendung. Bei dem Grundprinzip der stufenlosen Übersetzungsänderung, handelt es sich um ein Keilriemen-CVT.
  • This master's thesis focuses on the development of a continuously variable mid-drive motor for eBike application. The basic principle of continuously variable gear ratio adjustment involves a V-belt CVT.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Max Kreter
Advisor:Jörn Hübler, Hagen Bankwitz
Document Type:Master's Thesis
Language:German
Date of Publication (online):2024/05/23
Year of first Publication:2024
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Date of final exam:2024/04/23
Release Date:2024/05/23
GND Keyword:Elektrofahrrad; Motor; Keilriemen; Getriebe
Page Number:67
Institutes:Ingenieurwissenschaften
DDC classes:621.833 Getriebe
Open Access:Frei zugänglich