Strategische Wege zur Generation Z : Employer Branding in der Ära der Sozialen Medien
Strategic Approaches to Generation Z : Employer Branding in the Era of Social Media
- Die vorliegende Bachelorarbeit beschäftigt sich mit Employer Branding auf Social Media. Nachdem für die Arbeit notwendige Begrifflichkeiten definiert und theoretische Ansätze beschrieben werden, folgt der Forschungsteil. Hier wurde zunächst induktiv mithilfe qualitativer Experteninterviews definiert, was Erfolg im Employer Branding aus Expertensicht bedeutet. Ergebnis sind konkrete Erfolgsfaktoren, welche als Ausgangspunkt zur zweiten, deduktiven Forschung dienten. Eine Umfrage innerhalb der Generation Z wurde als Forschungsmethodik herangezogen, um herauszufinden, wie diese bereits definierten Erfolge durch Social-Media-Kommunikation erreicht werden können. Das Ergebnis dieser Arbeit sind für die Praxis relevante Handlungsempfehlungen, die für Unternehmen auf Personalsuche in der Gen Z von hoher Relevanz sind.
- This bachelor thesis deals with employer branding on social media. After defining the terms necessary for the work and describing theoretical approaches, the research section follows. Here, qualitative expert interviews were first used to inductively define what success in employer branding means from an expert perspective. The results are concrete success factors, which served as the starting point for the second, deductive research. A survey within Generation Z was used as a research method to find out how these already defined successes can be achieved through social media communication. The results of this work are practical recommendations for action that are highly relevant for companies looking to recruit Gen Z employees.
Author: | Josie Quadejacob |
---|---|
Advisor: | Linda Rath, Marco Gilly |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2024/07/29 |
Year of first Publication: | 2024 |
Publishing Institution: | Hochschule Mittweida |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Date of final exam: | 2024/02/05 |
Release Date: | 2024/07/29 |
GND Keyword: | Arbeitgeber; Marke; Personalbeschaffung; Social Media |
Page Number: | 130 |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 658.311 Personalbeschaffung |
Open Access: | Frei zugänglich |