Automobilmarketing : Auswirkungen des Markteintritts der chinesischen Hersteller auf den österreichischen Markt
Automobile marketing : Effects of Chinese manufactures entering the Austrian market
- Diese Bachelorarbeit untersucht die Auswirkungen des Markteintritts chinesischer Automobilhersteller auf den österreichischen Markt. Chinesische Hersteller wie Geely und BYD erhöhen durch ihre kosteneffiziente Produktion und innovative Elektromobilität den Wettbewerb. Die Arbeit analysiert Marktstrukturen, Konsumentenpräferenzen und die Reaktionen etablierter Marken wie Volkswagen und BMW. Durch eine SWOT-Analyse und ein Fallbeispiel der Porsche Holding Salzburg werden strategische Anpassungen und Herausforderungen aufgezeigt. Die Ergebnisse verdeutlichen, dass chinesische Hersteller Marktanteile gewinnen, während etablierte Marken ihre Strategien überdenken müssen, um wettbewerbsfähig zu bleiben.
- This bachelor thesis examines the effects of the market entry of Chinese car manufacturers on the Austrian market. Chinese manufacturers such as Geely and BYD are increasing competition through their cost-efficient production and innovative electromobility. The thesis analyzes market structures, consumer preferences and the reactions of established brands such as Volkswagen and BMW. A SWOT analysis and a case study of Porsche Holding Salzburg are used to highlight strategic adjustments and challenges. The results make it clear that Chinese manufacturers are gaining market share, while established brands need to rethink their need to rethink their strategies in order to remain competitive.
Author: | Chiara Pospiech |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-158008 |
Advisor: | Sandra Marianne Bayer, Oliver Voss |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2024/12/11 |
Year of first Publication: | 2024 |
Publishing Institution: | Hochschule Mittweida |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Date of final exam: | 2024/07/15 |
Release Date: | 2024/12/11 |
GND Keyword: | Marketing; Kraftfahrzeughandel; Österreich; China; Marktzugang; Marketingstrategie |
Page Number: | 51 |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 658.8 Marketing, Marketingstrategie, Vermarktung, Produktmanagement, Tourismusmarketing, Destinationsmarketing |
Open Access: | Frei zugänglich |