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Customer Relationship Management in Journalism in the Age of Web 2.0

  • This work examines the impact Web 2.0 has on CRM in journalism. For this purpose the communication strategies of one international, one New Zealand and one exclusively online men’s magazine are compared. Through this comparison changes in the magazines’ approach to CRM are identified and expert interviews with editors give further insight into the dynamic of the evolution CRM and the journalism industry are going through. Finally, the conclusion illuminates the effects this evolution has on CRM in journalism.
  • Diese Arbeit untersucht den Einfluss des Web 2.0 auf Kundenbeziehungsmanagement im Bereich Journalismus. Hierfür werden die Kommunikationsstrategien eines internationalen, eines neuseeländischen und eines ausschließlich online verfügbaren Männermagazins verglichen. Dieser Vergleich dient dazu Veränderungen in der Anwendung von Kundenbeziehungsmanagement in den jeweiligen Magazinen darzulegen. Außerdem gewähren Experteninterviews tiefer gehenden Einblick in die Dynamik der durch das Web 2.0 ausgelösten Evolution in den Bereichen Kundenbeziehungsmanagement und Journalismus. Schließlich werden im Fazit die Effekte dieser Evolution in Hinblick auf Kundenbeziehungsmanagement im Bereich Journalismus beleuchtet.

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Metadaten
Author:Fenja Villeumier
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-35963
Document Type:Bachelor Thesis
Language:English
Date of Publication (online):2014/01/24
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2014/01/24
GND Keyword:Journalismus; Kundenmanagement
Institutes:06 Medien
DDC classes:650 Management
Open Access:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoUrheberrechtlich geschützt