OPUS


Event- Messe- und Kongressmarketing in der Hotelwirtschaft

Event- fair- and congress marketing in the hotel economy

  • In dieser Bachelorarbeit geht es um Events und ihre besondere Bedeutung in der Hotelbranche. Kommunikation für Markenaufbau und Markeninszenierung werden unter Einsatz bestimmter Kommunikationsmaßnahmen dargestellt. In dieser Arbeit wird besonders auf das Kommunikationsinstrument Eventmarketing eingegangen. Es wird erörtert wie wichtig Seminare, Tagungen, Messen und Kongresse für die Hotellerie sind. Unter mit Einbezug von Expertenmeinungen wird erörtert, wie das Gästesegment in der Hotelbranche erhalten bleiben, und weiterhin ausgebaut werden kann.
  • This bachelor thesis is a matter of events and their particular significance in the hotel business. It is described the communication for a formation of a label and their production with certain communication measures. This thesis specially takes care about event marketing as a communication instrument. Further it is discussed, if seminars, meetings, fairs and congresses in the hotel industry are necessary. Including expert opinions, it is debated, how the guest segment in the hotel sector is conserved and how it will develop in the future.

Download full text files

  • Bachelorarbeit_ Stelzenmüller_Anja_BM12sT-B.pdf
    deu

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Anja Stelzenmüller
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2015
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2016/05/23
GND Keyword:Hotelgewerbe; Event-Marketing
Institutes:06 Medien
Dewey Decimal Classification:658.82 Event-Marketing, Erlebnismarketing, Sales-promotion
Access Rights:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG