OPUS


Der Erfolg der Red Bull GmbH durch die Nutzung von viralem Marketing

The success of the Red Bull GmbH by the use of viral marketing

  • Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit „Viral Marketing“ als innovative Marketingform am Beispiel der Red Bull GmbH und zeigt den Erfolg, den das Unternehmen damit hat. Schwerpunkte sind dabei die Voraussetzungen, Eigenschaften und Erfolgsfaktoren einer viralen Kampagne sowie die Vor- und Nachteile gegenüber klassischer Werbemittel. Unter Berücksichtigung der Zielgruppe, der Wettbewerber, der Marketingstrategie im Allgemeinen und der geschichtlichen Entwicklung wird gezeigt, wie das Unternehmen Red Bull virales Marketing effektiv einsetzt und andere Unternehmen mit vergleichbaren Strategien Erfolg haben können.
  • The present paper investigates „viral marketing“ as an innovative marketing form using the example of the „Red Bull GmbH“ and their success with it. The research focuses on preconditions, characteristics and success factors of viral marketing-campaigns as well as on the advantages and disadvantages in comparison to classic advertisement. Considering the target group, company’s competitors, marketing strategy in general and the historical development, the paper shows how Red Bull effectively uses viral marketing and how similar strategies can contribute to other companies success.

Download full text files

Export metadata

  • Export Bibtex
  • Export RIS

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Nadja Elser
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus-39016
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2013
Publishing Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2014/04/14
GND Keyword:Viral Marketing
Institutes:06 Medien
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG

$Rev: 13581 $