OPUS


Analyse und Konzeption der Gamifizierung im Bereich Crowdtesting

Analysis and Conception of Gamification in Crowdtesting

  • Das Ziel dieser Bachelorarbeit ist es zu analysieren, wie Gamification auf Crowdtesting Plattformen angewendet werden kann und welche Spielmechaniken sich dafür eignen. Es werden Praxisbeispiele aus dem Bereich Crowdsourcing und –testing auf ihre Gamification-Ansätze analysiert und ausgewertet. Anhand dieser Untersuchung wird ein Gamification-Konzept für die Crowdtesting Plattform der T-Systems Multimedia Solutions GmbH erstellt.
  • The purpose of this bachelor thesis is the analysis of gamification approaches on crowdtesting platforms and the investigation of possible game mechanics therefor. For this aim practical examples from the areas of crowdsourcing and crowdtesting will be examined and evaluated. Based on this research a gamification concept for the T-Systems Multimedia Solutions GmbH will be created.

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Metadaten
Author:Quynh-Lien Pham
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Year of Completion:2014
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2016/02/02
GND Keyword:Open Innovation , Computerspiel
Institutes:03 Mathematik / Naturwissenschaften / Informatik
Dewey Decimal Classification:658.406 Innovationsmanagement, Innovationsprozess
Access Rights:Innerhalb der Hochschule
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG