Modeblogger : die neuen Influencer der Modeszene als Marketinginstrument der Modeunternehmen
Fashionblogger : the new influencer of the fashion industry who serve as marketing tool for companies
- Die vorliegende Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Frage, ob Modeblogs als Marketinginstrument dauerhaft von Unternehmen genutzt werden können. Gerade heutzutage sind Blogs ein wichtiges Kommunikationsinstrument für Unternehmen, um vor allem online eine große Reichweite zu erlangen. Modeblogger werden von Experten als die neuen Influencer in der Modeszene betrachtet und somit gezielt in Kommunikationsstrategien eingebunden. Es wird auf die Vor- und Nachteile der Modeblogs eingegangen, um deren Chancen und Risiken als Marketinginstrument analysieren zu können. Die Frage, ob Modeblogs die Reichweite und Bekanntheit von Unternehmen erhöhen, wird im Laufe der Arbeit beantwortet. Die wichtigsten Erkenntnisse werden anschließend in einem Fazit zusammengefasst.
- The present bachelor thesis revolves around the question whether fashionblogs can be utilised as a marketing tool by companies in a permanent basis. Nowdays, blogs serve as an important communication marketing tool for companies that have the aim of reaching a great online range. Fashionblogger are seen as the new influencers of the fashion scene by experts and thus, they are incorporated in communication strategies regulary. Further, the subsequent thesis deals with the advantages and disadvantages of fashionblogs, in order to be able to analyse its chances and risks of using them as a marketing tool. Moreover, the question whether fashionblogs can increase the reach and awarness of companies is answered over the course of the paper. Finally, the most important insights will be summarized in a conclusion
Author: | Viyan Güler |
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Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2017 |
Granting Institution: | Hochschule Mittweida |
Release Date: | 2018/08/27 |
GND Keyword: | Mode , Blogger , Social Media , Online-Marketing |
Institutes: | 06 Medien |
DDC classes: | 658.872 Online-Marketing, Electronic Commerce, Suchmaschinenoptimierung, Influencer |
Open Access: | Innerhalb der Hochschule |
Licence (German): | ![]() |